Discussie: EU-njet op komst
Los bericht bekijken
Oud 14 oktober 2004, 13:08   #6
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Samenvatting :
Blijkbaar zijn diegenen die niet in een direct-luchthavengebonden sektor werk hebben of er geen interesse hebben om daar iets mee te makjen te hebben & bovendien
in een van de talrijke "getrofffen" zone's wonen absoluut tegen elke uitbreiding..

Doet me denken aan iets wat onlangs in een krant te lezen stond over de intentie om
helikopterpersonenvervoer op te starten tussen Knokke enerzijds en Brussel/Antwerpen
anderzijds waar er Knokkebewoners zich reds opmaken te protesteren indien er meer dan 10 helikopters per week zouden overvliegen....

Laten we wel wezen : we leven nu eenmaal in het centrum en leven van transport/logistiek. Hopelijk leven we binnenkort ook in een grote ruimte, waar we ons
kunnen terugtrekken in een stille periferie (ik bedoel paradijselijke eilanden ergens in de mediterranee).

Waar ik niet mee wil zeggen dat elke milieuverstoring om werkgelegendheid te scheppen of te behouden zonder bedenkingen door de mensen hun strot geramd moet worden... naar het schijnt zijn er objectieve criteria & die moeten dan maar gewoon toegepast worden.
________

Zeer juist.
Hier is sprake van claustrofobie.

Amerikanen kunnen de greyhound bus nemen naar hun eigen periferie,
Florida bijvoorbeeld.

Wij zitten nog altijd een beetje geklemd.
eno2 is offline