Los bericht bekijken
Oud 7 mei 2014, 08:16   #91
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik ken toevallig iemand wiens zoon in dat college zit, en hij bevestigt de naam van de Minister die geciteerd is. Ik bedoel daarmee dat zijn/haar zoon daar inderdaad school loopt. Of hij betrokken is bij de feiten, is wel niet duidelijk.

Dit gezegd zijnde, ik begrijp niet goed wat dat aan de zaak verandert, maar dat zal aan mij liggen.
Als de geciteerde minister inderdaad gepoogd heeft het onderzoek te beïnvloeden, kan dat de zaak wel degelijk veranderen, dunkt me.
Het valt dan natuurlijk nog te bezien hoe ver ze daar in gegaan is, maar dat zal allemaal wel nog aan het licht komen.
Na de smerige streek die ze zoëven weer heeft geleverd inzake de vliegroutes boven Brussel, gedreven door verkiezingskoorts en profileringsdrang, is dit toch een godsgeschenk.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden