Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Ik kijk uit het raam en zie een dorp gebouwd in de jaren 60-70. Niemand kon toen een nieuwbouw neerzetten ? yeah right, het bewijs staat nochtans hier gewoon op straat.
Mijn schoonvader heeft een kast van een huis neergezet, met een lening van 1 miljoen frank. Schoonmoeder heeft nooit gewerkt. Probeer dat nog maar eens de dag van vandaag, huis bouwen met 1 loon.
|
Als ge met dat 1 loon leeft zoals de (meeste )mensen vroeger leefden misschien wel Ik was 20 eer we telefoon hadden. Vraag nu eens aan een snotneus om te gaan bellen in een telefooncel ?Pas begin jaren 80 onze eerste kleuren TV ..Mijn eerste autootje was een tweedehands bakske van 6000 bfr .Er was in de beste gevallen 1 auto per gezin.....Om muziek te luisteren gingen we (te voet of met de fiets nadien met de brommer ) naar de jeugdclub want daar stond een pick-up. en hadden ze een paar platen
Een nieuwbouw werd wel gebouwd maar ik denk dat de gemiddelde leeftijd van mensen die bouwden toch dik tegen de veertig was ....En na dat het huis gebouwd was volgden dikwijls jaren van besparingen....en bracht men zijn vakanties door in de tuin...