Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster
Zijn dat de enige reden ??
|
Ik weet dat jij dat niet gelooft, maar het betreft het sacrament van het vormsel, waarin men de kracht van de Heilig Geest ontvangt, en elke keer na de catechese betrof het de communie, waarin wij zondaars, het kostbare Lichaam en Bloed van Jezus Christus, die voor ons geleden heeft en gekruisigd is, mogen ontvangen om en eenheid te zijn met God.
Ja, als je daartoe nadert 'gewoon omdat het moet', of 'voor de cadeautjes', dat noem ik schandelijk. En als de priesters en diakens dat goedkeuren, dan is het erg gesteld.
Citaat:
Wel, wel , u neemt het letterlijk !!
|
Ze zeggen dat tegenwoordig bij mijn weten niet meer. Ik heb het althans nooit in de mis gehoord, noch in Novus Ordo, noch in de Goddelijke Liturgie van St. Johannes Chrysostomos. Mijn leerkracht godsdienst zei wel altijd na de les "ga heen en vermenigvuldig U alstublieft nog niet".
Citaat:
Noem jij dat bewijzen , wie schreef ze ??
En zijn dat bewijzen van bestaan ??
Want:
|
Alvorens jij gaat oordelen wat wel en niet bewijs is, ga je de hele hoeksteen van je denkwijze, het empirisme, nog bewijzen of niet?
Citaat:
Toch wel !!
|
Neen. Iets dat je lmet wat wiskundige formules op een bord kan neerkrijten is niet God.