Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem
Boko Haram pleegt de ene wandaad na de andere. Maar 250 jonge vrouwen (tussen 16 en 20 jaar) is nu wel het toppunt. Een vijftigtal zouden van de camion gesprongen zijn nog voor het konvooi in de jungle verdween.
Is dit niet een kluifje voor special forces van GB of de VS? Spoor die venten in de jungle op en neutraliseer ze. Meer moet er voorlopig niet gebeuren. Een oefeningetje ?
Dat de media deze ontvoering behandelt vanuit het oogpunt 'hopeloos non-productief nieuws', zegt veel over wat een mensenleven waard is waar en waar in deze wereld. En diezelfde media duwt ons wel iets door de strot als de pancreas kanker van een Dehaene en de zusterkes die nog in Afrika hebben gezeten en jonge mensen die hun roots in Afrika gaan opzoeken maar doodsbang zijn van een kip.
Ik heb VRT niet gezien maar voordien gingen ze er al heel licht over. Nigeria is namelijk het departement ex-kolonie GB en niet ex-kolonie vasteland. Buiten Vranckcx is de hele Vlaamse pers bijzonder wereldvreemd. Leyers is een uitzondering.
Dit was een Vestaalse maagdenroof. Binnen enkele dagen schiet één of andere journalist wakker en schrijft: 'Dit is een Vestaalse maagdenroof' en de bal gaat aan het rollen. Traag, veel te traag en veel te laat.
Laten we eerlijk zijn: 250 jonge zwarte grieten tussen de 16 en de 20 die een examen afleggen (dat waarschijnlijk niet veel voorstelde, denken we) hadden maar beter moeten weten en thuis de geiten moeten gaan melken. En ze zitten toch lekker in hun eigenste habitat; de jungle.
Ik zou die Boko Harum in een labo willen zien, onder observatie. Als dat niet kan, complete neutralisatie, al is het alleen maar om die jungle onverstoord jungle te laten zijn.
Om nuchter te blijven: ik denk niet dat die jonge vrouwen daar momenteel de time of their life hebben. Letterlijk en figuurlijk.
|
De Nigeriaanse regering heeft hulp aanvaard van de Amerikanen om die degoutante ventjes op te sporen.
Ik ben benieuwd.