Los bericht bekijken
Oud 10 mei 2014, 10:17   #95
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat gebeurt pas na jaren, het duurt wel even eer je er 200.000 euro hebt doorgedraaid en ondertussen kan je de echte behoeftigen misschien wat meer geven.
Bovendien is het een goede stimulans om aangeboden werk dat misschien wat minder betaalt toch te aanvaarden.
Laat we situatie leefloon-eigen huizen-spaargeld
Even transparant houden tegen de situatie waar mijn eigen vader nu voorstaat.

Eigen huis, spaargeld, behoorlijk pensioen.
Op maandag,dinsdag,donderdag verzorg ik vader thuis.
Broer en zus doen de andere dagen.

Maar vader heeft ons een tijdje geleden geïnformeerd dat het niet meer zo lukte thuis en dat hij bejaardenhuis klaar was.

We voorzien dat vader juni 2015 zal een kamer kunnen krijgen.

Maar nu komt het.
Als vader zijn huis verkoopt, dan zal hij bepaalde subsidies ( incontinentie bijvoorbeeld ) verliezen.
Als vader zijn huis verhuurd, dan zal hij de subsidies behouden.
Ook wil het OCMW een 90.000 euro op een geblokkeerde rekening hebben om eventuele kosten te kunnen betalen mocht zijn pensioen niet voldoende zijn.
Mijn vader heeft gewerkt tot zijn 66 jaar. Van 14 jaar tot 66 jaar met 1.5 jaar stempelen.

Ik ken een “OCMW geval” van vader zijn leeftijd die al een kamer heeft en dezelfde verzorging krijgt als vader zal krijgen.