Los bericht bekijken
Oud 12 mei 2014, 10:46   #16
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Inderdaad! De goede kleuterleidster zijn thuis ook veel bezig met allerlei voorbereidingen etc. Als ik zie wat voor werkjes (Moederdag nu pas bijv) de kindjes hier bij hebben, dat kunnen die allemaal niet zelf en als je dan voor +/- 25 kindjes moet beginnen cadeautjes inpakken, patroontjes knippen,... ben je echt wel even bezig. Ook het feit dat je natuurlijk niet steeds hetzelfde kan doen, je moet echt wel creatief dingen uitdenken.

En dan zoveel van die kindjes - al is het maar van 8u30 tot 15u30 - in toom houden... Ik ben 's avonds al heel dikwijls blij dat die van mij in bed liggen, laat staan dat het er 25 zijn...

En dan moet je ook nog eens al die vaardigheden bijbrengen waarvoor veel ouders van tegenwoordig vinden dat "de school dat maar moet aanleren"!

Plus, in katholieke scholen moeten de kleuterjuffen voor hun eigen materiaal zorgen, ook daar kruipt wel wat geld in als je geen goed oudercomité hebt bijv.
Dat cadeautje met moederdag moet zowat het enige zijn waaraan de juf thuis tijd moet aan besteden en de laatste keer was dat een platte steen met een stempel op, zoveel tijd zal dat dan toch ook niet gekost hebben.
Pericles is offline