't Moet me van het hart, hoewel het om mijn Belgicistische 'medestanders' gaat:
BuB's gedoe i.v.m. Ijzertoren opblazen, en hun ongenuanceerd nazificeren van alle flaminganten begint me echt mateloos te ergeren.
Hoe weinig respect je ook hebt voor een grafmonument van wie dan ook: het doelloos viseren ervan is enkel haatzaaien om daarmee anderen te proberen treffen of minstens voor het hoofd te stoten.
Voor mijn part hebben zelfs den baarlijken Dolf en al zijn aanhangers recht op een ongeschonden rust, eens ze hun klopper gezet hebben.
Er bestaan echt fijnere vormen van provocatie om vinnige doch aangename discussie uit te lokken.
Ook het steevast over de nazi-kam scheren van elke flamingant, wekt hoe langer hoe vaker plaatsvervangende schaamte bij me op.
Veralgemenen is vaak een redeneerfout, en dat is in dit geval niet anders.
Iedereen kent zonder twijfel charmante flaminganten met het hart op de juiste plaats, en voorzeker zitten tussen mensen die (nu) een andere ideologie beweren aan te kleven óók 'aangebrande' figuren.
Er zijn echt sterkere argumenten dan haatzaaierij en moddergooien om te pleiten voor een (meer) unitair België?
Ik wil me dan ook openlijk van dit (te lang verdragen) discours distanciëren, en een vriendelijk verzoek richten aan allen die zich aangesproken voelen:
"Stop a.u.b. met het verzieken van het forum op die wijze."