Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Ik beschouw Clemens als een Blok-pestertje omdat hij blijkbaar van anti-Blok topics nu eenmaal zijn hoofdactiviteit heeft gemaakt op deze site. Dat hij afstand neemt van nazi-vereerders heeft daar niks mee te maken. En dat weet jij evengoed als ik, maar blijkbaar zijn alle middelen gepermitteerd om Flaminganten door het slijk te halen. Hans kan trots op u zijn.
|
Je verwijt mij dat ik de Ijzerwake veralgemeen met de hele Vlaamse Beweging. Waarom ga je dan niet bij de voorzitter van dat comité klagen? In zijn toespraak bespreekt hij chronologisch de volgende thema's:
- Eerste Wereldoorlog: Vlaamse Beweging is een feit
- Tweede Wereldoorlog: Flaminganten strijden voor hun idealen
- Repressie: collaborateurs moesten vluchten -> 1ste aanslag van Belgisch regime op de Vlaamse Beweging
- Blok-arrest: 2de aanslag van Belgisch regime op de Vlaamse Beweging
Citaat:
Die Eerste Wereldoorlog was ook voor Vlaanderen een belangrijk keerpunt. De gebeurtenissen aan het IJzerfront hebben van de Vlaamse Beweging een echte volksbeweging gemaakt.
|
Citaat:
Die generatie die na de verschrikkingen van september 1944 de moed vond om de lamgeslagen Vlaamse Beweging terug op de sporen te zetten.
|
Collaboratie = Vlaamse Beweging
En belangrijk: waarom vindt Johan de bevrijding een
verschrikking?
Citaat:
De repressie die zestig jaar geleden uitbrak, is geen voetnoot in onze geschiedenis. Het was een bewuste en berekende poging om alles wat de Vlaamse Beweging bereikt had, terug ongedaan te maken met processen, een beschaafd land onwaardig.
|
Collaboratie = Vlaamse Beweging
Citaat:
In Gent werd de juridische basis gelegd voor een nieuwe repressie tegen de Vlaamse Beweging.
|
Vlaams Blok = Vlaamse Beweging
http://www.ijzerwake.org/toespraak-johan2004.htm
Wie veralgemeent er nu eigenlijk? Waarom spreekt hij steeds over de
Vlaamse Beweging, terwijl hij over resp. het Vlaams Blok, of Vlaamse collaborateurs moet spreken?
Waarom mag hij veralgemenen en ik niet?