Los bericht bekijken
Oud 15 mei 2014, 18:48   #74
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Klopt volledig. Ik weet goed hoe deze sector in Antwerpen draait of beter draaide. Waarom is in Antwerpen de HRD zo drastisch afgeslankt denk je? Omdat ze veel minder stenen binnen kregen om te controleren en certificaten te maken. Er is al even een grote uittocht uit België begonnen.

Als ik nu die enkele maanden in Dubai-Qatar-Dubai-Bahrein vergelijk met België en Europa dan kan ik alleen maar concluderen : dat wat Mr. Crombez en zijn BBI hier aan het doen werkt averechts. Controle moet maar er moet een grijze zone zijn. Ofwel laat je de belastingen drastisch zakken zoals in de "zandbak landen" en dan heb je geen zware controles meer nodig ofwel controleer je zo hard dat de bedrijven die in die grijze zone werken gaan lopen. Uiteindelijk heb je dan niets meer en is ook het groot geld gaan lopen. Wie denk je dat al die heel dure villa's kopen, wie die dure exclusieve merk garages hier open houden, wie in de dure restaurants gaat eten, wie al die dure boetieks en juweliers draaiende houden ... En al die dure dingen vragen onderhoud, waardoor weer andere bedrijven werk hebben en werkgelegenheid kunnen aanbieden. Laat de belastingen drastisch zakken en Mr. Crombez kan gaan stempelen.
Een uittocht van sjoemelaars & fraudeurs is op lange termijn een goede zaak.
Er zijn veel tinten grijs. Je moet onderscheid maken tussen aanvaardbare belastingontwijking en niet-aanvaardbare. Vandaar art. 344.
Protest tegen fraude heeft meestal weinig te maken met fraude , wél met de aanpak van die fraude.
Diamantairs kunnen de beste fiscalisten betalen, tot groot ongenoegen v.h. gros v.d. bevolking. Dat is zéker.
Wat scheefgegroeid is, rechttrekken: dat is de taak v.d. politici.
Persoonlijke interpretatie van het doen & laten van fraudeurs is weinig belangrijk.
De wetten worden steeds beter: d�*t is belangrijk !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden