Los bericht bekijken
Oud 18 mei 2014, 08:26   #216
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is een beetje een eigenaardige uitspraak voor iemand die von Mises citeert, he

Als ik U een gouden raad mag geven: uw communicatie is van de ballen. Op uw site staan interessante dingen, maar, en ik heb nog briljante mensen gekend die zo praten en schrijven, proberen indruk te maken op uw lezers door uw best te doen om intellectueel boven hun niveau te schieten, is slechte communicatie die haar doel niet bereikt. Het streelt uw eigen ego natuurlijk van uw lezer voor een idioot te nemen en te doen alsof je praat met iemand die verondersteld werd van te volgen maar waarvan je goed weet dat-ie niet volgt, want je denkt dat die U voor "ne slimme" zal pakken.

Als je echt een boodschap wil overbrengen, leg je het uit, geef je de basiskennis die nodig is om de redenering echt kunnen te volgen, en maak je dat je resultaat overkomt als "ik had het zelf ook kunnen vinden!". En niet als "ik snap er niks van, maar die vent ziet er wel slim uit, die zal wel weten wat-em zegt !". Dat laatste is meestal NIET de indruk die je achterlaat, ook al denk je het van jezelf en ben je content van je "prestatie".

De truuk van het onbegrepen genie dat toevallig slecht communiceert, is immers ononderscheidbaar van de kwakzalver die koeterwaals jargon staat te broebelen. Het risico bestaat dan natuurlijk dat je met die laatste categorie wordt vereenzelvigd, terwijl je de illusie koestert van het eerste
Inderdaad, waarom de zaak niet voorleggen aan deskundigen ?
Tenzij JP inderdaad nu al weet dat ze het als koeterwaals gaan beschouwen.
Pericles is offline