Europese fractie N-VA
Momenteel is N-VA lid van de Europese Vrije Alliantie, maar die zit samen in één fractie met de groenen. Maar hoe zal dat zijn na de verkiezingen? Zal de N-VA toetreden tot een andere fractie of zal de EVA (EFA) breken met de groenen? Wat denken jullie hierover? Ik weet niet of er enigszins indicaties zijn om ons op te baseren. Er werd eerder gespeculeerd dat N-VA zou toetreden tot de conservatieve fractie. Als de EVA samen blijft met de groenen acht ik de kans inderdaad klein dat ze in dezelfde fractie als nu blijven. Maar als de EVA een eigen fractie vormt (zonder groenen) lijkt die kans wel groter. Maar dat laatste is pas echt mogelijk als de partijen binnen de EVA voldoende groot worden. Momenteel beschikken ze maar over een zeer klein aantal zetels maar ik weet niet of er zaken zijn die wijzen op een groei van de partijen binnen de fractie.
Ik denk dat de kans reeël is dat de N-VA zal toetreden tot de conservatieve fractie. De partijen in de huidige fractie zijn bijna allemaal links/progressief. De enige band met sommige (slechts enkele) partijen is het nationalisme/regionalisme. Ik vrees wel dat dit een nadeel zou kunnen berokkenen voor de regionalistische stem binnen Europa.
Laatst gewijzigd door Lavox : 18 mei 2014 om 17:00.
|