Los bericht bekijken
Oud 20 mei 2014, 09:40   #327
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Regels en belastingen ? Zouden die multinationals zich dan aan zoveel regels moeten houden ? En zoveel belastingen moeten betalen ? Zelfs een voetbalclub betaald geen euro belasting !
Bedrijven is iets anders dan alleen maar multi-nationals he. Een bedrijf begint met een 1-mans bedrijf. Veel van die multi-nationals zijn zo begonnen. Hewlett-Packard, Apple, Microsoft, om maar wat voorbeeldjes te noemen.

Het is trouwens een beetje gek om te denken dat MULTI-nationals de economische problemen van België zouden komen oplossen he ! Alles wat je van een multi-national krijgt, daar moet je "dank U" voor zeggen, want die komen natuurlijk enkel en alleen in België als dat voor hen voordelig is.

Als je werk-creatie al moet importeren uit het buitenland is er iets mis met uw model !

Citaat:
Armtierige patron van een fritkot zou ik nog kunnen spelen maar ik kan spijtig genoeg niet genoeg Euro's inbrengen om patron te spelen bij British petroleum....
Onder bedrijf versta ik inderdaad "fritkot". Iemand die een fritkot opendoet, die schept waarde, die schept werk (voor zichzelf). De dag dat hij iemand kan aannemen, schept hij een tweede baan. Maar als-em diene mens 1200 Euro wilt geven, moet diene mens al zeker 3000 Euro opbrengen, of het is de moeite niet, nadat ge daar de patronale bijdragen van hebt afgetrokken ; en als-em geen chance heeft, en zijne werknemer valt langdurig ziek, dan zit-em pas deftig in de miserie en is er veel kans dat em zijn fritkot mag sluiten.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 mei 2014 om 09:43.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden