Discussie: Doppen in België
Los bericht bekijken
Oud 21 mei 2014, 07:47   #19
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Voor wie ga je stemmen Manta ?
Alleen in dit surrealistisch land is zoiets mogelijk.
Ik stem nog steeds voor een onafhankelijk Vlaanderen, geen rond-de-pot gedoe over confederaties of andere zever.
Veel mogelijkheden geeft dat als kiezer niet.

Ook kan ik me niet vinden in de nonsens over doppers terwijl men de beroepsleefloners in Laken rustig hun gang laat gaan, die kosten meer dan de 64-jarige dopper.
Het pensioen van die zelfstandige, maar ook van mensen die heel hun leven aan een klein loontje werkten is klein, maar hoeveel betalen we aan dat koningshuis voor hun pensioenen, terwijl ze toch een stevig fortuin op de kap van de belgen opbouwden?
Maar wel zeuren over Vlamingen met een leefloon (als 't al Vlamingen zijn) Niet vergeten dat we alvast 13.500 Europeanen een leefloon geven, niet vergeten dat we nieuwkomers door het geven van een tijdelijk nepjobke ook dop uitbetalen. Maar niemand durft het zo zeggen terwijl het nochtans de realiteit is.

Ik werk me kapot (en dat mag je letterlijk opvatten) voor een loontje waar ik 't einde van de maand niet mee haal, maar als ik het niet meer aankan of ik kom ooit in de problemen wil is wel dat er een stevig sociaal vangnet is, en niet dat men het weggaf aan de rest van de wereld.
Maar net dat durft niemand aan te pakken, wel weer wijzen naar een paar Vlaamse Jambersfiguren...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden