Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen
En wat wil je daar persoonlijk aan doen?
Denk je niet dat heel veel mensen het zo al zien?
Waarom hebben we dan nog altijd zo'n hoog geboortecijfer?
Ik herhaal mijn vraag: hoe gaat u de mensen diets maken dat ze minder moeten procureren?
Hoe gaat u dat hier in België doen, in Europa en in de rest van de wereld?
Hoe gaat u ze wakker schudden, indien er zelfs grote delen van de wereld bestaan waar men het omgekeerde indoctrineert?
|
Als kind hoorde ik op school praten over de club van Rome en hun visie over bevolkingsaangroei.
Ik vermoed dat de boodschap bij mij meer doordrong dan bij mijn klasgenoten.
Het is mijn eerste herinnering van de kennisname met de probleemstelling.
Daarna volgden er nog ettelijke andere.
Ondermeer professor E. Vermeers wakkerde het vuur dat aanwezig was aan door zijn manier van praten.
Op zeker ogenblik moet ik iets gedacht hebben in de zin van: 'als we allemaal zouden pleiten met de gedrevenheid van E Vermeersch dan zou de boodschap snel verspreid raken'.
Ik herkende in de woorden van ondermeer E. Vermeersch een waarheid die ik nog maar weinig keren ervaren had bij andere stellingnames.
Op een bepaald ogenblik had ik dus een strijd gevonden die het waard was om gestreden te worden.
De strijd bestaat er wat mij betreft in om het bewustzijn te vergroten/veralgemenen.
Als ieder wereldburger het probleem op de juiste manier inschat dan is de strijd gewonnen.
Dan dalen vanaf dan onze aantallen naar een meer aanvaardbaarder getal met alle weldoende gevolgen van dien.
Hoe ik dat doe?
Zoals ik aangestoken werd door de woorden van onder andere E. Vermeesrch hoop ik op mijn beurt het vuur door te geven aan anderen die het op hun beurt doorgeven enz...
Iedereen strijdt met de middelen die hij heeft (of bereid is in te zetten).
Mijn middelen zijn gesprekken van mens tot mens en de post' s die ik hier plaats.
Dit is min of meer tot waar mijn mogelijkheden/middelen rijken.
Ik voer deze strijd al jaren.
Niet in mijn eentje (gelukkig).
Ik doe het wel al lang genoeg om een verschuiving op te merken.
Toen ik startte (destijds nog op een ander forum) was ik zo goed als alleen met mijn visie.
Na vele jaren zijn er veel medestanders bijgekomen.
Zelfs op politiek vlak beweegt er wat.
Quasi alle politieke partijen voorzien in hun programma' s een koerswijziging wat betreft de kinderbijslagregeling (in goede zin – veelkwekerij wordt niet langer aangemoedigd, eerder ontmoedigd).
Wat mijn persoonlijk aandeel is in deze evolutie zal ik nooit te weten komen.
Is ook niet nodig.
Te ijveren voor de goede zaak en merken dat er af en toe mensen mee aan de kar helpen duwen is wat mij betreft voldoende als beloning.
Ik hoop dus op de verspreiding van het vuur.
Iedereen die kennis neemt van de boodschap kan ze bestrijden, negeren of meehelpen om ze te verspreiden.
Politici zijn in zekere zin terughoudend te breken met oude gewoontes.
Pas als de roep in de straat luid genoeg klinkt vinden ze moed genoeg om de draad op te pikken en te vertalen naar wetgeving die kan helpen het beoogde doel te helpen verwezenlijken.
Aan ons om te zorgen dat het bewustzijn toeneemt, liefst tot iedereen mee is.
Aan ieder de keus om mee te helpen of niet.
Als je zelf ooit wil meehelpen ben je altijd welkom.
Als je op mijn avatar zoekt kom je vanzelf op threads terecht die hierover handelen.
Op deze thread ga ik het hierbij laten omdat dit onderwerp eigenlijk te ver af staat van hetgeen jij hier wil bespreken.
vg
satiper