Los bericht bekijken
Oud 21 mei 2014, 22:24   #676
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Mediahype? Je bedoelt de zowat onhophoudelijke aanvallen van andere partijen?

En dat werd net zo goed door VB gezegd in 2010.

Mensen moeten de wever en co niet meer. VB heeft zijn kans gemist door het racistische deel van hun top er niet uit te gooien.

Ik zie enkel dat na 10 jaar in de vlaamse regering, de NVA nogmaals qua stemmen zal verdubbelen.
Dewever zelf zorgt er wel voor dat hij bij 't minste op de voorpagina staat. En de media doet daar vlotjes aan mee, die zijn maar al te blij met de gang van zaken.
Dat racisme is nogal een uitgerekt begrip, het maakt het ook onmogelijk om de dingen bij naam te noemen. Neem de "jongeren" of de Gentse woordspelingen... Als men al eens zou beginnen met te stoppen over racisme hier en racisme daar zou er al veel meer ruimte zijn voor dialoog.

Citaat:
Pensioenen, economie, gezondheidszorg,sociale zekerheid niet de grootste problemen? Wat zijn dan de grootste? Ach ja die bruinen?
Gezondheidszorg en sociale zekerheid, alvast 2 punten waar we de komende jaren NOG meer geld gaan insteken... Als het aan u ligt toch.
Tussen dit en de twee jaar zouden er dan ettelijke duizenden werklozen versast worden naar de ocmw's, er zullen ook nog ettelijke duizenden mensen uit gans Europa mee komen aanschuiven, en uiteraard zullen de gebruikelijke "vluchtelingen" er ook nog zijn. Volgens mij gaan we nog wensen dat we doppers hun overuren hadden betaald.
Gezondheidszorg is een lachertje, de maatschappij gaat hier meer en meer een pillenmaatschappij worden als we niet stilaan iets doen aan de streversmentaliteit, me dunkt dat het nu voor een modern land al overdreven is dat 1 op 10 mensen antidepresiva pakt. Niet alleen werken en rijden mensen onder invloed van medicijnen, ook staan er velen bol van de stress, meer en meer arbeids- en andere ongevallen zullen het resultaat zijn... Ondertussen zullen de pharma's de centen wel ontvangen...
Geld voor pensioenen is er niet en 't geen de mensen soms krijgen is om te janken, hoe gaat de nva dat geld tevoorschijn toveren, ze gaan alles naar de sociale diensten moeten versassen.
Verder zal het Europa zijn die al dan niet goedkeuring zal geven aan wat hier ten lande gebeurt, da's nog zo'n struikelblok.
Citaat:

Ik vind de NVA een veel vlaamsere partij dan VB. VB verzamelt wat extremisten, NVA een veel grotere groep achter een veel realistische idee .
Welk idee? confederalisme? Wat is dat nu ook alweer? iets over onafhankelijke staten en zo?
En waarom zou Vlaanderen in hemelsnaam aan Wallonië moeten blijven plakken?
Citaat:
Maar voor jou is hoe meer voor een directe splitsing hoe vlaamser precies alsof dat het enigste is.
De beste manier om een huis te bouwen is de restanten van de voorgaande ruine weg te doen, pas dan kan je verderbouwen. Dus ja, ik zou liever zien dat ook de nva aan tafel gaat zitten met plannen voor de opbouw van een Vlaamse staat ipv een belgische.
De nva trok m'n aandacht omdat ze als "Vlaams" naar voren kwam, tot duidelijk werd dat het maar "reclame" was...

Citaat:
Dan kan, maar de dreiging van de NVA als men een nog linksere di rupo II instaleert alleen , is al genoeg om die partijen bang te maken en door serieus aan te doen twijfelen.
En ondertussen zal er niemand zelfs maar denken aan VB, nutteloos.
De nva zou jaloers moeten zijn op 't gene DiRupo bereikt voor Wallonië. Het ware goed dat er iemand zo graaide voor Vlaanderen. En neen, Dewever zal dat niet doen...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden