Los bericht bekijken
Oud 22 mei 2014, 17:07   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Excuses, ik heb het artikel herbekeken waar ik dacht dit in de tekst te hebben gelezen (hier), maar hij zei iets anders.

Mijn fout, mea culpa!
We zullen zien of de diepste wens van Peeters bewaarheid wordt.

Hoe dan ook spoort de houding van de tsjeven niet bepaald met eerder gedane uitspraken vorig jaar.
Citaat:
'Kris Peeters is, als het straks verkiezingen zijn, die we zowel Vlaams, Europees als federaal moeten aangaan, diegene die ons boegbeeld zal zijn', antwoordde Vanackere op het verhaal. 'Dat is duidelijk.'

Of Peeters ook effectief federale ambities heeft, wilde Vanackere niet bevestigen. 'Dat moet u aan de partijvoorzitter vragen of aan Kris Peeters zelf. Maar we hebben heel goed begrepen dat er - terecht - bijzonder veel vertrouwen is in Kris Peeters en dat we voluit zijn kaart zullen trekken.'

'Geen onzin vertellen aan de mensen'

'Het is natuurlijk zo dat je bij drie verkiezingen niet op drie plaatsen kandidaat kan zijn', aldus Vanackere die daarmee de strategie van bepaalde andere partijen viseerde. 'Er is iemand die dat wel geprobeerd heeft, die bij de gemeenteraadsverkiezingen heeft gedaan alsof je voor de partijvoorzitter kon stemmen door in Oostrozebeke op een partij te stemmen.'

'Wij gaan dat soort onzin niet vertellen aan de mensen, stelde de vice-premier. 'We zullen op elke verkiezing onze kandidaten hebben, maar de persoon die het sterkst belichaamt wat wij willen bereiken voor Vlaanderen en voor ons land, dat is Kris Peeters.