Los bericht bekijken
Oud 23 mei 2014, 23:11   #41
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
De beschadigde N-VA affiches en affiches met een snor of zwarte tanden in en rond Halle zijn niet meer te tellen. Er zijn borden omver geduwd en zelfs panelen in brand gestoken (gelukkig branden ze blijkbaar niet zo goed). Sommige mensen hun vitrines/ruiten zijn met verf beklad omdat er een N-VA affiche plakte aan de binnenkant. Affiches worden tevens gedeeltelijk of gans overplakt. Dat is ook de reden dat ik geen affiche aan mijn raam hang (en ja dat is triest).

Het hoort er blijkbaar allemaal gewoon bij. Ofwel worden die van SP.A/VLD/CD&V niet beklad, ofwel worden ze sneller vervangen.
In Meulebeke zijn zowat alle affiches van NVA, man of vrouw, onder handen genomen door iemand die op de gezichten een Hitlersnorretje heeft getekend.
Hier in Roeselare is me dat weliswaar nog niet opgevallen, maar ik heb er ook nog niet echt op gelet.

Ik zie dat niet bij de andere partijen.

Ik vond het nogal belachelijk maar dacht dat er gewoon één haatflurk zich had geamuseerd, maar als ik dat nu van jou hoor...

Zou er dan werkelijk van een georganiseerde actie gewag kunnen gemaakt worden? Een facebook-oproep of zoiets?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden