Een zoveelste staaltje van volksmanipulatie noem ik dit.
eerst wordt ons om de oren geslagen dat we teveel afval produceren (ik produceer niks, de afval wordt me mee verkocht met de producten die ik nodig heb), dan wordt ons verboden zèlf te recycleren en moeten we alles gratis zèlf naar de containerparken brengen waar me moeten BETALEN om het afval te deponeren, en nu gebeurt dit:
Citaat:
Er heerst een inbrakenplaag in de Vlaamse containerparken. In Limburg, Oost-Vlaanderen en Vlaams-Brabant worden er wekelijks diefstallen geregistreerd, zo staat zaterdag in Het Nieuwsblad en De Standaard.
"Dieven hebben het vooral gemunt op autobatterijen en elektronische toestellen", zegt Jo Grosemans, die verantwoordelijk is voor twee containerparken in Hasselt in de kranten.
De federale politie bevestigt de inbraakgolf en laat weten dat het om georganiseerde bendes gaat die van park naar park trekken. "De toestellen die nog werken, verkopen ze", zegt Grosemans. "Vaak testen ze die zelfs eerst op ons terrein. Maar ook wat kapot is, nemen ze mee. De onderdelen van kapotte computers zijn ook wel iets waard."
|
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...nerparken.aspx
Ofwel is afval nutteloos en kost het geld om het te recycleren, ofwel is het iets waard en hoef ik niét te betalen om het te laten verwerken.
Maar er is wel iets fundamenteels loos als ik moet betalen om iets weg te gooien waar iemand anders dan wordt bestraft omdat die het nog kan gebruiken.
Waar is de tijd dat de avond voor de ophaling van het groot vuil, hopen mensen de straten afreden op zoek naar iets (gratis) bruikbaars. Nu moeten ze het gaan kopen in de kringloopwinkel en is het verboden om dit groot vuil zelf mee te nemen, zelfs met goedkeuring van de eigenaars.
Ik ben trouwens al eens zwaar berispt toen ik een prachtige witglazen volledig intacte bol (zo van aan die stationslichten) uit de glascontainer wou halen. Dit mocht niet. Die bol moest worden kapotgemaakt zodat ze die konden recycleren.
Sindsdien ben ik een pak minder groen en minder milieubewust geworden.