Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog
Ik zou het slechte wil kunnen noemen, maar volgens mij lijkt het meer op dit :
Dyscalculie gaat vaak samen met:
Moeizaam aanleren van getal- en volumebetekenissen
Moeizaam aanleren van wiskundige procedures
Een verminderde ruimtelijke oriëntatie
De meest voorkomende symptomen zijn:
Overslaan van getallen bij het tellen
Neiging tot tellen op de vingers, zelfs bij complexere berekeningen
Moeizaam onderscheiden van optellen en aftrekken binnen een lange opeenvolgende som
Problemen bij het omzetten van gesproken of bepeinsde getallen naar geschreven getallen
Problematisch geheugen bij het berekenen van sommen
Traag bij het maken van berekeningen
Geen interesse tonen in rekenen
Bron :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dyscalculie
|
Op de universiteit nooit problemen met wiskunde. En daarvoor wetenschappen met 8u wiskunde gevolgd. In het lager onderwijs was ik bijna altijd de eerste van de school. Nergens kan ik een telprobleem vinden. Maar ik begrijp dat je niet onder ogen wilt zien dat de nationalisten vijf procent verliezen die naar het centrum en links verschoven zijn.
Ik had wel één cijfer verkeerd weergegeven. Ik zei dat 1/20 Vlamingen naar links opgeschoven is. Maar als 5% nationalisten opschuift naar het centrum en binnen de nationalisten ook nog eens verschuivingen van meer dan 5% zijn, dan is er in totaal natuurlijk al zeker meer dan 1/10 opgeschoven naar links.