Discussie: Uitslagen draad
Los bericht bekijken
Oud 26 mei 2014, 16:57   #642
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat zou goed kunnen, maar heel moeilijk te zeggen. Ik vraag me trouwens eveneens af of de NVA uiteindelijk geen stemmen aan de VLD (en de CD&V) heeft verlof door haar ultra-hard discours en ditto bochtenwerk.

Ik stel mij de vraag omdat de NVA minder heeft gewonnen dan VB en LDD verloren hebben. Die stemmen zijn ergens naartoe moeten gaan, en ik zie niet hoe zij naar VLD en CD&V zouden zijn gegaan. Daarom dat ik mij afvraag of een aantal mensen uit de NVA toch niet gekozen hebben voor die partijen.

Maar het is allemaal koffiedik kijken. Feit is dat de NVA de grote overwinnaar is van de verkiezingen met een monsterscore, maar dat, eigenaardig genoeg, dit niet ten koste is gegaan van de regeringspartijen, maar wel van de rest van de (rechtse) oppositie. En hetzelfde geldt, relatief gezien dan, aan de linkse kant met Groen.

Het is echt een eigenaardige verkiezingsuitslag. Enerzijds heel duidelijk, anderzijds met heel veel onbeantwoorde vragen.
Helemaal niet eigenaardig. Poepsimpel zelfs. De moeder van alle verkiezingen heeft de bestaande situatie gewoon bevestigd. Rechts is er niet op vooruitgegaan. Links niet. En centrum ook niet.
Ke Nan is offline