Los bericht bekijken
Oud 28 mei 2014, 12:20   #265
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
1 - Ik heb tot nu toe niet gezien wat een indicatie kan zijn naar een mogelijke kennis uit je boeken.

2 - Niets is perfect behalve God.

3 - Breng mij een wetenschappelijke publicatie die er beweert dat de kopie van oude oosterse Griekse beschaving, Romeinse beschaving, tot aan begin van het christendom bestaan heeft. Alvast bedankt.

4 - Een paar dingen heb je zelf genoemd. Het christendom was in begin een humanistische beweging, en betekende een mooie culturele revolutie voor Romeinse rijk. Je mag geschiedenis niet vervalsen.

5 - Ik ben geen religieuze zot. Nu je er hebt laten weten dat je een bibliotheek hebt, heb ik meer respect voor jou. Als je mij met bronnen tegenspreekt in zaken waarover we van mening verschillen, dan hou ik op. Ik heb je van onwetendheid beschuldigd, omdat je zelf eraan begon. Je hebt mij in bijna alle reacties persoonlijk aangevallen.

6 - Ik had het over beschaving, en niet cultuur.

7 - Nogmaals, de zogenaamde Romeinse beschaving, is een kopie van Oosterse Griekse beschaving, die andere in contact kwam met andere beschavingen in het oude nabije oosten, midden oosten en Perzië; van deze geleerd, veel overgenomen, geanalyseerd, geformaliseerd, en verder ontwikkeld. Deze beschaving, en u mag ook indirect Romeins noemen, heeft absoluut NIETS voor de Europese beschaving betekend zonder de islamitische beschaving.
1. Het feit dat jij denkt dat wat ik zei vals is, wil nog niet zeggen dat dat ook daadwerkelijk vals is.

2. God bestaat niet. Al geef ik toe dat niets perfect is, als alles perfect was, was er geen evolutie...

3. Aangezien de Romeinse beschaving GEEN kopie was van de Griekse of Oosterse beschaving zou ik nergens daar een bron van kunnen vinden.

4. De Humanistische strekking is begonnen vanaf de Renaissance, als antwoord op het Christelijk denken van de middeleeuwen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Humanisme

Als jij een andere definitie aan het woord "humanisme" wilt geven is dat je goed recht, maar moet je het wel eerst duidelijk definiëren...

5. Excuseer? Ik heb u 1 keer een religieuze zot genoemd. Voor de rest heb ik u niet persoonlijk aangevallen, tenzij u kritiek als een persoonlijke aanval beschouwd. Iets waar meerdere moslims problemen mee hebben...

6. Excuseer.

7. De basis van de Romeinse beschaving is van een Latijnse strekking, gecombineerd met veel Etruskische invloeden. Pas vele eeuwen later, toen Rome expansieoorlogen voerde in Magna Graecia en nog later bij de verovering van Griekenland begon het Griekse gewoontes te kopiëren...

Deze Romeinse beschaving was al stevig in Europa ingeburgerd voordat er nog maar sprake was van een Islam en zou ook de zijn val van het Romeinse Rijk een enorme invloed hebben op de Europese maatschappij en beschaving. De Islam heeft daarvoor absoluut geen bal mee te maken. Waar de Islam wel voor heeft gezorgd is dat Europa in contact kwam met moderne geneeskunde en astronomie. En de invoering van, uit Indië gehaalde, cijfers en het begrip "nul". Dit de bakermat noemen van de Europese beschaving is gewoon grotesk en potsierlijk...