Los bericht bekijken
Oud 28 mei 2014, 13:17   #2213
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Een hoop leugens na mekaar gedebiteerd.

Het gaat niet om 30.000 grensarbeiders, maar zo'n 10.000 in 2012.
Die zijn niet allemaal van Noord-Afrikaanse origine, voor mijn part zijn het er evengoed 10.

Een van de belangrijke redenen is de lagere belasting op het salaris dat deze mensen betalen in Frankrijk. Het zijn de autochtonen die hier gediscrimineerd worden.

Bovendien genieten deze grensarbeiders van het Belgische sociale zekerheidssysteem, maar betalen ze wel de lagere Franse bijdragen. De autochtone bevolking hoest het verschil op.

Erbovenop komt dat de lonen in Belgie hoger zijn dan in Frankrijk.

Dit systeem is aan het uitdoven. De laatste cijfers spreken nu van nog 7.000 man. Die blijven wel genieten van de lagere bijdragen volgens het Franse systeem. De discriminatie blijft volop bestaan.

Is het nu echt nodig zo brutaal en schaamteloos te liegen om je haat tegen de autochtone bevolking op wiens kap je leeft uit te spuwen. Kennelijk wel volgens jouw soort.
Waar jij het uithaalt dat ik op de kap van de autochtone bevolking leef, is me een raadsel.
Ik ben én autochtoon én nog geen dag werkloos geweest, niet dat dat jou verder iets aangaat.
En het zijn er wel degelijk 30.000, waarvan de overgrote meerderheid van Maghrebijnse afkomst.
Dat ze hier geen belastingen betalen en er intussen 30.000 Belgen aan de dop zitten vind ik wel degelijk erg, dat heb ik zelfs in dit topic al meermaals aangegeven.
Maar of die grensarbeiders nu minder belasting betalen of niet, feit blijft dat ze wel degelijk willen werken.
Hoe kun je trouwens van discriminatie spreken als de Vlaamse regering dit systeem zelf enkel in het leven heeft gezet op vraag van het bedrijfsleven, dat gewoonweg geen arbeidskrachten vond in ons land?
Waarom je je geroepen voelt om zo fel te reageren, begrijp ik dan ook niet.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden