ATOMEN BESTAAN UIT RUIMTESCHEPEN
Dat wil zeggen dat de elementaire deeltjes van het atoom ruimteschepen zijn. Natuurlijk niet het atoom zelf. Dat kan niet, want die bestaat uit onderdelen. Het atoom is namelijk een soort van klein zonnestelsel met de protonen en neutronen in de kern en de elektronen die daar om heen draaien als de planeten om de zon. Maar die protonen en neutronen bestaan uit nog kleinere deeltjes en dat zijn de quarks. En de elektronen zijn niet verder te delen, voor zover de wetenschappelijke kennis nu reikt.
Maar het zou natuurlijk mogelijk zijn dat ook die elementaire deeltjes niet echt elementair zijn, maar nog verder gedeeld kunnen worden. En dan zouden die elementaire deeltjes ook geen ruimteschepen kunnen zijn, maar wel complexen van vele ruimtescheepjes. Maar dat is dan de taak van de wetenschap om uit te zoeken hoe het precies zit.*
*Dit wordt me dan verweten dat als die ruimteschepen niet gevonden worden, dat ik dan zal zeggen: "ze zijn nog kleiner".
Oké, maar dat kan ik de tegenstanders van mijn atoomtheorie ook verwijten, dat ze met hetzelfde argument mij uit kunnen lachen, door te zeggen: "zie je wel, jouw atoomtheorie is flauwekul, want die elementaire deeltjes blijken geen ruimteschepen te zijn".
Terwijl die elementaire deeltjes dan nog kleiner gezocht moeten worden en dan wel ruimteschepen blijken te zijn.
http://home.kpn.nl/wegge168/frame-nederlands.html