Los bericht bekijken
Oud 1 juni 2014, 12:27   #91
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het is hun vergeven.
De euforie zal deze keer van korte duur zijn:
-niet incontournable op Vlaams niveau
-in de minderheid op federaal niveau wegens mogelijke meerderheid van traditionelen in beide taalgroepen
-als ze ergens een opening forceren zal het zijn door 'met de dood in het hart' enorm veel water in de wijn te gieten, zodat de achterban zich bekocht voelt en na de zoveelste kaakslag zich afkeert.

De CD&V veegt daar haar zak aan.
De stemmen zijn binnen en straks ook de postjes.

Dat is wel héél nieuw...
De geschiedenis herhaalt zich nooit op dezelfde manier. Bovendien is de uitslag na grondige analyse anders dan ik had verwacht voor de verkiezingen. Ik verwacht tegen de feestdagen in Juli 2014 op zijn minst een sluitende coalitieakkoorden en ik verwacht dat alle Belgische regeringen in een nieuwe coalitie aantreden bij de start van het parlementair jaar 2014-2015. Tot de dag van de verkiezingen verwachtte ik me nog aan een nieuw record regeringsformatiegesprekken. Dat verwacht ik niet meer aangezien het Vlaams Belang+N-VA nu slechts 36 zetels hebben gehaald tegenover de 40 zetels van Vlaams Belang+N-VA+LDD in 2010.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline