Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Ik stel ook nergens dat men niet meer moet werken, of dat men eeuwig in de hangmat moet liggen. De uitkeringen in dit land zijn overigens van zodanig laag niveau dat dat echt geen lachertje is. Als men werkloos wordt, wilt men zo snel mogelijk gepast werk vinden.
Als je iemand zwaar onder zijn of haar niveau laat werken, wel, lijkt dat op papier goed: hij verdient en is niet meer ten laste van de maatschappij. Wel niet komen klagen dat die mens in een depressie sukkelt een jaar later en op de ziekenkas komt te staan....de statistieken geven ook duidelijk aan dat het aantal burn outs, zelfmoorden en depressies angstaanjagend hoog zijn in Vlaanderen.
Maar goed, zolang je het zelf niet meemaakt of ziet in je directe omgeving verwacht ik niet dat je het begrijpt. Ik heb een collega die een aantal maanden geleden zelfmoord heeft gepleegd. Wij menen dat door mensen langer, harder en meer te laten werken wij onze maatschappij gaan redden. Ik ben overtuigd van het tegendeel. We moeten het tempo verlagen, mensen meer ademruimte geven en vooral werken zinvol maken. Dan kunnen ze het volhouden tot 65. En dan gaan ook meer mensen werken.
|
Iemand kan niet "zwaar onder zijn niveau werken". Je kan natuurlijk wel denken dat je zwaar onder je niveau moet werken, maar als je nergens binnen raakt dan ligt het misschien gewoon aan de perceptie van het eigen niveau.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
|