Los bericht bekijken
Oud 17 oktober 2004, 17:24   #482
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlos
Opvolging waar ? Oranje in België ? Waar haalt U dat uit ! Oranje-Nassai is sedert 1830 Verbannen uit ons land en met reden ! Dat U Vlaming bent, met een, Belgisch paspoort,
misschien wel maar dat U een Vlaams nationalist bent daarvan ben ik zeker !
Houdt U uit deze discussie ....
1. U kent geen bal van de Belgische geschiedenis, of het zou de ingekleurde nationalistische moeten zijn.

2.Sint-Niklaas, waar ligt dat, denkt u?

3. Ben ik een Vlaams-nationalist? Et alors?

4. Moet ik dan mijn bek houden? Uw opvattingen over democratie en vrije meningsuiting worden mij nu wel heel duidelijk... Of u het nu wil of niet, ik heb evenveel recht om mij in deze kwestie te laten horen dan u. Als u het staatsbelang van België echt zozeer voorop stelt dat men niets anders mag denken dan dat, dan bent u een verkapte fascist.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline