Los bericht bekijken
Oud 6 juni 2014, 09:00   #1151
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Wel "soort" is op dit forum een woord dat we naar eigen goeddunken in een hokje duwen. Er zijn vele hokjes om te kiezen.

Als ik kijk naar de aarde de afgelopen "14 miljoen" jaar, is er een duidelijke aanwezigheid te zien in het fossielenverslag.
Mensen zwaaien hier nu al de naam "Neile Degrasse", zelfs hij zegt dat het maar eerlijk zou zijn evolutie pas te bekijken vanaf 100 mjg. De aarde was te vijandig en we weten echt niet wat er zich toen afspeelde. De aarde heeft naar vermoeden zelfs periodes gehad waar ze volledig omhuld was in ijs. Al die diversiteit weer "opnieuw" bekomen in zulke korte tijd is pertinent onmogelijk.
Ik zie wel "soortovergangen", maar ik zie ze met beperkingen komen; De duidelijke transitionals in de homo familie, paardenfamilie, de kikkers, de longvissen, de knaagdieren, tonen wel degelijk evolution en zelfs overgangen.
Maar waarom is de longvis van vandaag niet verwant met de tiktaalik en wij dan weer wel? Dat tart bij mij alles, en ik vraag hier nu al bijna een jaar om iets concreet te tonen dat die richting wijst. Dan tonen ze mij tot in de treure dingen die er los van staan, en zitten we rondjes te draaien
Ik vroeg het je eerder al, heb je de schedel van de homo erectus bekeken?
Bs'd

Nee, die heb ik niet bekeken. En al die dingen die kunnen zonder problemen ondergebracht worden bij of de mens of de aap.

Bewijst verder niks van evolutie.

En het fossielenverslag laat zien dat er nooit evolutie plaatsgevonden heeft.

Nog maar een keertje, want het schijnt maar niet tot de mensen door te dringen:

“Fossielendeskundigen hebben een enorme prijs betaald voor Darwin's argument. We beschouwen onszelf als de enige juiste studenten van de geschiedenis van het leven, maar wanneer we onze favoriete theorie van evolutie door natuurlijke selectie in stand willen houden zien we dat de feiten zo slecht zijn dat we vrijwel nooit het proces zien wat we zeggen te bestuderen. ... De geschiedenis van de meeste fossielen vertonen kenmerken die helemaal strijdig zijn met geleidelijke ontwikkeling:

1: Stasis. (onveranderlijkheid) De meeste soorten vertonen geen gerichte verandering gedurende hun verblijf op aarde. Ze verschijnen in het fossielenverslag op dezelfde manier als wanneer ze eruit verdwijnen, morfologische verandering is meestal beperkt en ongericht.

2: Plotselinge verschijning. In elk gebied verschijnt een soort niet geleidelijk door gestage verandering van zijn voorouders, het verschijnt plotseling, en “volledig gevormd.”"

Gould, Stephen J. The Panda's Thumb, 1980, p. 181-182

Stephen J Gould was 1 van de meest bekende evolutionisten en bedenker van de “punctuated equilibrium” theorie, en professor geologie en zoologie aan de Harvard universiteit.

“De afwezigheid van fossiel bewijs voor tussenvormen tussen grote veranderingen in organisch ontwerp, ja zelfs ons onvermogen om zelfs maar in onze verbeelding zulke functionerende tussenvormen te ontwerpen, is een aanhoudend en irriterend probleem voor geleidelijke evolutie.”

Gould, Stephen J., "Is a New and General Theory of Evolution Emerging?," 1982, p. 140
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden