Los bericht bekijken
Oud 7 juni 2014, 14:55   #5
benjiro
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Niets is zo leuk als een trollende FDFer. Telkens ze hun mond openen worden een pak meer Vlamingen er van overtuigd dat we van de Francofonie af moeten.
Hij is vergeten, dat de Vlaamse partijen, een beetje "schrik" hebben, nadat de Franstalige hun in spoed gepakt hebben. De "schrik" dat ze nog meer gaan verliezen, als hun ( van de Vlaamse partijen ) optreden, aanzien word als een berekende zet om de grootste Vlaamse partij, buiten spel te steken.

En nu komt Maingain nog een beetje olie op het vuur smijten. Ja, dat zal echt de regeringsonderhandeling enorm versnellen in Brussel... NIET!

Ik kans soms gewoon niet geloven, hoe men BDW/NV&A met zoveel woorden als Extreem rechts durft uitmaken langs Franstalige kant, terwijl die zelfde Franse partijen, zonder problemen met het FDF in bed gaat.

Propaganda oorlog, om de Vlamingen af te schilderen als "racisten of extremisten, of ..." terwijl ze vanuit Franstalige kant, er echt geen problemen mee hebben om in bed te gaan met het FDF ...

Hoe zou men wel niet roepen, als men in de Vlaamse Regering, een regering vormde met het VB ... terwijl men pvd hetzelfde doet met het FDF. Met als enige verschil dat het VB op de buitenlanders kapte, en het FDF op de Vlamingen kapte. Welke is er weeral de Racistische partij? Lijkt me eerder beide te zijn. Maar opdat je het doet op Vlamingen, is het niet hetzelfde als op buitenlanders blijkbaar voor de Franstalige. *zucht*

Denk echt dat dit het verschil is:

NV&A is openlijk voor confederalisme. Maar zijn de slechterik, want ze zegen het openlijk.

SPA is geniepig maar ook voorstander voor confederalisme, maar wel met de constante transfer van geld stroom van Vlaanderen naar hun ambtenaren systeem. Dat is volgens mij het enige verschil.

Die recente regeringsvorming in Brussel / Wallonië zei al genoeg over hoe "federaal" ze denken.
benjiro is offline