Los bericht bekijken
Oud 13 juni 2014, 10:20   #11
Clicquot
Lokaal Raadslid

Clicquot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
klopt
een blik UNOX-soep van Delhaize is hetzelfde als in de Colruyt, alleen duurder
En dat maakt voor de doorsnee consument natuurlijk niets uit he. Zo goedkoop mogelijk liefst.

Er is meer dan enkel een "betere" verloning voor het personeel dat moet betaald worden. (Want 'steeds de goedkoopste', dat heeft z'n weerslag in verloning - en dan krijgt ge weer gezaag. Maar niemand kan toveren uiteraard.)

Delhaize is meer winkel, colruyt een (industriële) opslagplaats met veel in-house materiëel/services. (opstart)Kosten zijn voor Delhaize dus al groter en dat moet betaald worden.
Delhaize volgt de release van nieuwere produkten veel sneller op. Colruyt wacht af of iets marcheert en doet het dan in. Soms krijg je de indruk: eerst verkopen vooraleer op iets anders te springen. (dat werkt)
Verse groeten afdeling vergelijken? Voor velen maakt het echt niet uit precies, maar er is een dik verschil vind ik persoonlijk.
Anyhow, superverse groentjes, haalt ge niet in de supermarkt vrees ik.

Over carrefour nog maar te zwijgen. Maar bon, die richten hun pijlen sinds enige tijd nu ook op een groot deel non-food, zijn hun winkels aan het moderniseren met als gevolg dat het een aangenamere uitstraling heeft.

Wat me meer en meer opvalt, er is ook een verschil in houdbaarheidsdatums van produkten... zeker bij carrefour vs de rest. Maar bon, geen kat die dat opmerkt.

Bij Huyghebaert - zelfstandige prima winkels - rommelde het vorig jaar ook al omdat ze de modernisatie misten.
Vraag blijft of klanten daar echt belang aan hechten natuurlijk, zoals gezegd, die pot unox is overal "'t zelfde" - 't staat wel op een ander rek.
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden