Los bericht bekijken
Oud 18 juni 2014, 22:18   #56
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik moet deze nonsens, verkondigd en gepropageerd door (s)linkse vakbonden met klem tegenspreken.

Zoals voor vele zaken, moeten we NIET de vs als voorbeeld nemen.
Maar kijk even naar Nederland:
spreek met een paar Nederlanders, en ze gaan u steen en been klagen dat ze zo hebben moeten inleveren op hun (privé ) pensioen (fonds).
Diegene die ik sprak, had het over toch wel 450 euro minder per maand.
Hoeveel schoot er dan nog over ?
Amper .... een kleine 3.000 euro ....

Hoeveel is het ondertussen toch gebeterd? 't Kan al terug gestegen zijn tot 3.200 euro ...

Pensioenfondsen beleggen zeer gediversifieerd !!

Kennen we bij ons in Vlaanderen zo'n voorbeelden?
Ja !!!

Bekijk uw fondsen van het pensioensparen met fiscale aftrek.
Als je meedoet met pensioensparen vanaf het eerste jaar dat het mogelijk was volgens het huidige systeem: kijk hoeveel de koers toen was in 1986, en hoeveel je nu krijgt voor die luizige 20.000 bef van destijds.

.
Praat niet over een systeem dat u niet kent Ik heb nog in Nederland gewerkt en heb daar dus in een pensioenfonds gezeten/zit er nog in. Om aan die bedragen te komen moet u in uw carriere al fors hebben verdiend. En waarschijnlijk zat hij/zij nog met een eindloonregeling : 75 % van het laatste verdiende loon. Die is nu compeleet verdwenen, nu is het een middelloonregeling geworden. Mijn werkgever stortte 30 % van mijn bruto loonkost door naar het pensioenfonds voor mij. Om dus die 75 % middelloon te kunnen garanderen, in acht nemende het overheidspensioen waar ik ook nog voor betaalde iedere maand. En dat waren ook niet gewoon een paar euros. Overigens dalen die mensen hun pensioen ook gewoon als het slecht gaat. Ondenkbaar bij ons.

Ik zie een Belgische werkgever al het pensioengedeelte van de RSZ verhogen naar 30 %. Ze lachen zich zot. De enigste die dit nu hebben zijn...de ambtenaren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden