Los bericht bekijken
Oud 19 juni 2014, 07:40   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het spijt me (een beetje) maar ik vind de openingspost nogal flauwe zever.

Er zijn vanzelfsprekend een (beperkt) aantal mensen die (te) weinig psychische spankracht of weerbaarheid hebben, om mee te kunnen in onze maatschappij. Of zelfs mee te kunnen in elke maatschappij, tenzij een flower power groepje waar men heelder dagen zit te zingen en gedichtjes voor te lezen ...

Die mensen moeten, helaas maar daarom toch niet onrechtvaardig, maar dezelfde consequenties onder ogen zien, als mensen die over amper de fysieke kracht beschikken om een half uurtje recht te staan in de metro of op de bus, om een valies te dragen als ze eens een reis moeten maken voor het werk ...

Over wie heb ik het, om even duidelijkheid te scheppen?
Bijvoorbeeld over de jonge gast met een niet hoger diploma, die zich ingeschreven had voor een ingangsexamen voor een ambtenarenjob, maar op de ochtend van de examendag niet durfde afreizen naar "het verre Brussel";
Bijvoorbeeld over de jonge dame die er niet in lukt om met goed gevolg de praktische proeven voor haar rijbewijs te halen, want schrik in een straat met meer dan drie auto's en nog meer schrik om te parkeren, zelfs al is er plaats voor drie verlengde mercedessen.

Dus, het spijt me een beetje, maar wie slim, sterk, sociaal vaardig en inventief is en kan zijn, heeft een beste kans om succesvol te zijn. En wie succesvol is, draagt ook in grote mate bij aan de sociale welvaart.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden