Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd
Nee, dat is helemaal geen persoonlijke zaak. je kiest toch niet in welk gezin en in welke omgeving je opgroeit?
|
Uw afstamming is een persoonlijke zaak, in de zin van dat het niet maatschappelijk bepaald is, maar deel uit maakt van uw genetische stamboom, van uw familie, en van uw wezen, waar de andere stambomen niks mee te maken hebben.
Citaat:
Jij noemt dat 'competitie', ik 'verdringing'. Hoe dan ook competitie is strijd, dus ook in uw logica is de Vlaamse culturele strijd niet voorbij.
|
Oh, maar dan is geen enkele "culturele strijd" van geen enkele cultuur voorbij, he. Voor dat soort "strijd" kan ik mij eerlijk gezegd niet boeien. De vrije keuze heerst, en de concurrentie heerst, en er zullen winnaars en verliezers zijn. De winnaars zijn dan bij definitie de besten.
Citaat:
Nee, dat is helemaal niet de essentie. Je gemeenschappelijke cultuur ten volle beleven vereist de aanwezigheid van een sociaal weefsel waarin dit mogelijk is.
|
Ah, nu ga je al eisen opleggen aan ANDEREN (namelijk "sociaal weefsel zijn voor uw geprefereerde cultuur") om uw eigen vrijheden te beleven. Tja, dat is een brug te ver natuurlijk.
Je kan geen eisen opleggen aan anderen, die dus hun vrijheid op dat vlak in hun zak mogen steken, opdat jij ten volle jouw vrijheid zou kunnen beleven, eh.