Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CeeSsss
De Tesla Model S is na die 6,5 jaar en 165.000 kilometer toe aan een nieuwe accu van +25.000 euro.
|
Heb jij daarvan een betrouwbare bron ?
De garantie bedraagt 8 jaar op het accupack van de Tesla (en onbeperkte km voor het 85 kWh model)
Citaat:
The battery is covered for eight years or 125,000 mi (201,000 km) for the 60 kW·h base model, or eight years and unlimited miles for all 85 kW·h models.[58] The unconditional battery warranty covers everything except deliberate damage, even including user error.[73]
However, loss of battery capacity over time or usage is not covered under warranty.[74]
http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_M...nd_maintenance
|
Mits een bepaald contract krijg je een nieuw accupack voor een vooraf bepaalde gunstige prijs, ik denk dan minder als die + 25.000 € want de oude accu wordt in betaling genomen wslk gerecycleerd of nog gebruikt voor andere doeleinden. Stond ooit in Wikipedia met een bepaalde referte van Tesla, moet ik nog eens opzoeken.
Citaat:
FINANCIEEL is een elektrische auto geen avance. Dat ze leuk zijn om mee te rijden, dat geloof ik graag. Maar dat is een luxewagen op brandstof evenzeer.
|
OK. En je kon ook beter de A7 4.0 TFSI als vergelijk nemen ipv die stookoliemotor.