Los bericht bekijken
Oud 23 juni 2014, 13:54   #47
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Tiki taka met een upgrade? Die spelen gewoon helemaal geen tiki taka. Tiki taka = de bal rondtikken van voet tot voet (en balbezit behouden + snelle pressing in balverlies) en met een tempo versnelling een opening zoeken (taka). Die teams spelen gewoon complexloos en zuiver voetbal met opkomende backs en gebruiken vooral fysiek sterke spelers daarvoor. Een beetje hoe Duitsland speelt of het duitse voetbal bij Bayern Munchen in 2012-2013 (of het seizoen daarvoor).

Ik vind dat er bij ons op dit moment gewoon weinig lijn in zit. Het idee komt er gewoon niet uit en het spel doet mij nogal denken aan dat van Chelsea. Daar denk je ook constant: met zo'n team, we gaan wat zien! Maar meestal spelen ze redelijk defensief, weinig spectakel (slaapverwekkend) maar toch winnen na 90'.
Dat er geen lijn in het spel van de Rode Duivels zit is niks nieuws, dat is al lang zo. je mag me eens 1 wedstrijd onder Wilmots noemen waar er wel lijn in het spel zat. De goals vloeien telkens weer voort uit de individuele klasse van 1 of 2 spelers die een actie maken. Soms is dat Debruyne, dan eens Hazard, Mertens, Lukaku, enz. Maar nooit zie je eigenlijk lijn in dat spel.

Dat ligt uiteraard aan de coach die niet goed genoeg is en waar zijn vel elke keer gered wordt door een flits.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden