Discussie: Zwarte Piet
Los bericht bekijken
Oud 26 juni 2014, 13:59   #162
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
kijk het verhaal, de traditie zegt me dat Piet (roet)zwart is van door de schouwen te kruipen.

hoe zou het dan een probleem kunnen zijn om Piet er ook duidelijk zo uit te laten zien ipv hem er per se als een raszuivere neger te willen laten uitzien ?!?

veel gedoe om niks zou ik denken ...
wel, d�*�*r heb je nu wel een punt!

Ik denk wel dat vooral in Nederland Piet er als een Surinaamse huisneger is beginnen uitzien. Hier komt hij nog altijd door de schouw, en niemand die er ooit een Kongolees heeft van gemaakt.

Dé oplossing voor dit onnoemelijke probleem waarover ondertussen VN vertegenwoordigers zich moeten buigen:

Maak van Zwarte Piet, gewoon een Zwarte Piet NEEN! niet met strooien rokje! dat is foei, fout, verkeerd en racistisch....

Gewoon een witte Zwarte Piet die uit de schoorsteen komt, en die dan geen speelgoed brengt naar zwarte kindertjes want blanken geven natuurlijk altijd gewoon speelgoed aan zwarte kindertjes, zonder door de schouw te komen....
oops.... weer mis zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 26 juni 2014 om 14:02.
circe is offline   Met citaat antwoorden