Los bericht bekijken
Oud 29 juni 2014, 13:45   #44
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avsjo Roger Bekijk bericht
In de autoproductie speelt de loonlast een kleinere rol dan algemeen aangenomen wordt;
Een Ford Mondeo in Genk geassembleerd kost 45 Euro/uur aan loonlast. In Valencia is dat 20 Euro/uur.
De kostprijs vd sluiting van Ford Genk wordt terugverdiend in Valencia op 13 maanden tijd. Dit alles maakte van ons de minst rendabele Ford plant ter wereld (lees de duurste).
Zowel ABVV, ACB en ACLVB hebben toegegeven dat de loonkost in België, samen met andere kosten (oa energie, water, ...) als taxen (oa 10 miljoen Euro/jaarlijkse gemeentetaxen) de reden zijn om Ford Genk te sluiten.
In Valencia is de afzetmarkt veel kleiner dan in Genk. Wij zitten vlak bij het Rührgebied, Frankrijk, Luxemburg, Zwitserland, Nederland, ...
Rechts van Valencia heb je water, iets onder Valencia heb je water en dan woestijn en ten westen van Valencia heb je de grootste armoede van Europa.
Een land wiens bevolking sneller groeit dan zijn economie is gedoemd om in collectieve armoede af te glijden. Daar bestaan wiskundige modellen voor en over 10 jaar leeft 40% vd Belgische bevolking onder de Europese armoedegrens! De hele maakindustrie gaat hier in recordtempo tenonder!!

Laatst gewijzigd door demonen : 29 juni 2014 om 13:49.
demonen is offline   Met citaat antwoorden