Los bericht bekijken
Oud 30 juni 2014, 14:41   #91
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Ik hoop dat er hier niemand ooit werkloos wordt, zoals ik dat meemaakte.

Ik heb gezocht, opleidingen gevolgd, naar domme sollicitatiecursussen geweest, en uiteindelijk heb ik via een gelukje mijn eerste job kunnen vinden. VDAB is niet hulpvaardig, wat papieren bekijken en zeggen "goed bezig" kan iedereen.

De profiteurs aanpakken is niet hetzelfde als iedere werkloze scheef bekijken, maar dat is typisch dit "land" denk ik.

Ik ben ook zeker dat er van die stoere anti-werklozen al zijn geweest, die na zelf die miserie te hebben meegemaakt hier hun bakkes voortaan wel over houden.
Ik ben +/- 15 jaar geleden ook zonder werk gevallen.
Na 5 weken kon ik terug aan de slag, weliswaar na +/- 150 sollicitatiebrieven geschreven te hebben.
Maar je hebt gelijk, niet elke werkloze is een werkonwillige. Daarom lijkt me het me niet meer dan normaal dat die werkonwilligen streng aangepakt worden zodat er meer tijd en budget vrij komt voor diegenen wie wel op zoek zijn.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden