Discussie: Ik drink jupiler
Los bericht bekijken
Oud 3 juli 2014, 09:42   #52
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
op geen enkele blinde test scoort jupiler hoge punten. Dat zijn gewoon feiten. De bieren die wel hoog scoren zijn meestal afkomstig van kleinere brouwerijen.
Dat kan allemaal heel goed zijn maar van de pilsbieren die je in de gemiddelde supermarkt vindt vind ik Jup toch nog altijd een van de beste.
Alle blinde testen ten spijt.
En ja, er zullen wel kleine brouwerijen zijn die lekkerder en authentieker pilsbier maken maar die vind ik als gewone consument niet terug in de rekken.

Citaat:
Al die grote brouwers hebben hun bieren stukken zoeter gemaakt dan ze ooit waren. Dat weet iedereen die iets van bier kent.

En door te zeggen dat mensen die niet veel/graag bier drinken, eerder Leffe gaan verkiezen, bewijs je dat net.
Heb jij eigenlijk wel gelezen wat ik in mijn eerste post hier zei?
Je staat te toeteren alsof ik Inbev bewierook.
Wat jij nu vertelt is net wat mijn punt was.
Alleen vind ik, alle commotie rond Inbev ten spijt, hun Jup nog steeds een aangenaam, makkelijk te verkrijgen bierke.

Citaat:
Lichtgekleurde bieren horen bitter en hoppig te zijn. Zoetere bieren zijn de donkere zware, ala Rochefort. Hoewel die ook naar de geroosterde kant kunnen uitgaan als je naar stout/RIS achtige bieren gaat.
Dat is voor iemand die beweert iets van bier te kennen wel heel veralgemenend eh?

Citaat:
Maar leffe goed bier? Om in de saus te kieperen ja
Leffe, goed bier? Waar zeg ik dat?