Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan
Bij uw bijzonder rake bloemlezing krijg ik zowaar de indruk dat u de senator Anciaux niet erg genegen bent, en voor zover ik het kan nagaan delen uw landgenoten welhaast unaniem uw visie dienaangaand.
Waarbij de vraag rijst wat in hemelsnaam Tobback heeft bezield om niets beters dan Anciaux te kunnen/willen vinden als te coöpteren senator voor zijn partij. Een moment van zinsverbijstering ? Soort zoekt soort ? Eén of ander dossiertje in Anciaux’ onderste bureaulade ? Wie het weet mag het zeggen…
|
Ik snap het ook niet goed. Een man zoals Vandenbroucke pesten de rooien buiten, en een jassendraaier zoals Anciaux pamperen ze.
Anciaux kennende denk ik niet dat je de reden in onderste bureaulades moet gaan zoeken. Zelfs d�*�*r is een beetje intelligentie voor nodig, en die mist Anciaux.
Neen, ik gok er op dat het juist wegens het gebrek aan intelligentie is dat de rooien Anciaux broodnodig hebben. Iemand met een beetje hersens laat zich immers niet voor andermans kar spannen. En al zeker niet voor die van de rooie allochtonenpamperaars.
De tijd dat de menschen zoet gehouden worden met: "het is maar een onveiligheidsgevoel" is voorbij. Dat werkt tegenwoordig contraproductief. Maar er moet IEMAND bereid gevonden worden om de arme zwartjes (en bruintjes) aan boord van het rode schip te houden, hé?
En zie, ze vonden de verknipte man. GEknipte man, bedoel ik natuurlijk. Een dommekloot die echtig techtig van zichzelf denkt dat hij geen opportunist en jassendraaier van het ergste soort is, maar een schat van een man met een warm hart, én nog op de juiste plaats ook.
Links dus.