Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Het is duidelijk dat TomB een "baas" is die nog met zijn personeel in kontakt komt.
Bij de VS multinational waar ik nu werk, zie ik alleen een -als ik per ongeluk te lang blijf-geen overuren voor een bediende([size=1]mijn job als troubleshooter met permanente nachtdienst 22u-6u, 40u per week is daar ingevuld als bediende[/size])- setje middenkaders, een manager, en zijn nieuw loopjongetje/pispaal, de "efficiëntiemanager".
De echte bazen, die zitten in de VS. En hun vertegenwoordiger, een dame in dit geval kent ongeveer evenveel van het bedrijf als 99% van onze forummers hier. Maar toch heeft die dame de teugels in handen en beslist zij wat belangrijk is. En ze gaat af op de gegevens die vanuit het middenkader omhoog stromen.
Helaas zitten er in het middenkader een hoop kwispels die maar 1 ding graag zien. Hun rekening en hun status binnen het bedrijf. een naamkaartje met een ronkende titel.Voeling met het bedrijf, niks meer.
Personeel,zoals abeiders en lager kader, dat zijn te duur betaalde nummers.
En toch vind ik persoonlijk, dat het nog een redelijk sociaal bedrijf is.In tegenstelling tot anderen waar ik al voor gewerkt heb.
|
Dus dat bedrijf is zo groot geworden ondanks dat ze slechte managers aantrok die zelfs totaal maar dan ook totaal niets van het bedrijf afweten. Stel u voor waar ze zouden staan als ze géén managers hadden. Wat een besparing. Wat een winstpotentieel.