Los bericht bekijken
Oud 5 juli 2014, 21:50   #90
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
N-VA heeft voor de ECR gekozen in het EP, dus nu moet weer een bocht naar links genomen worden. Daarom kwamen ze nu met hun huisprogressief op de proppen. N-VA probeert een catch-all-partij te worden, ofwel: 'Le nouveau CVP est arrivé'.
Maar is Siegfried Bracke wél (nog) een échte linkse? Ik zie dat hij toch de rechtse sociaal-economische politiek van de partij verdedigt?

En om even voor mezelf te spreken als linkse én jarenlang sympathisant (alhoewel, met serieuze twijfels momenteel):
- Waar de N-VA in het verleden op zijn minst poogde in zijn sociaal-economische politiek links en rechts te verzoenen zie ik de laatste twee jaar dat men een uitgesproken rechts-liberale economische politiek voert en daar ook nog eens een prioriteit van maakt. Denk je dat dat voor mij als linkse sympathisant plots beter verteerbaar wordt omdat het verdedigd wordt door een partijkopstuk met een links stempeltje?

- Naast die keuze voor een harde rechts-liberale koers zie ik nu ook dat men, zoals jij vermeldt, de vertrouwde EVA-fractie in het Europees parlement inruilt voor de conservatieve ECR-fractie. Voor mij persoonlijk, die veel sympathie had voor het 'originele' N-VA-profiel, is dit bijzonder moeilijk verteerbaar. Ook hier: denk jij dat dit voor een eerder linkse N-VA-sympathisant minder moeilijk verteerbaar wordt omdat men even een kandidaat-parlementsvoorzitter naar voren schuift met een vermeend links profiel?
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline