Los bericht bekijken
Oud 7 juli 2014, 12:21   #132
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Telt dit dan?
6000km en een waardeverlies van 60000€?
Blijkbaar lees je geen posten van mij.

Een Tesla Model S (amper op de markt) heeft voorlopig helemaal geen waardeverlies. Sommigen verkopen hem soms met winst door.

Ik heb je 2 links gegeven: mobile.de in post 121: geen enkele tweedehands Tesla onder de 97.000 €...
en ook die US-link in post 122 (specifiek US-markt)
En waarom doe je daar alsof je neus bloedt ?

Post 122: (dit behoeft geen vertaling)
Citaat:
Tesla Model S: Gebrauchtwagen der Elektroauto-Limousine in USA oft teurer als Neuwagen

Bij de Tesla Roadster (off-topic) -die reeds in 2008 gebouwd/verkocht werd- ligt dat heel anders, die heeft pakweg een normaal waardeverlies, maar dat kan nog verkeren. Mss ligt het wat aan de povere uitstraling of wie weet zijn de accu´s iets minder performant, wat ik wel betwijfel zeker voor de Tesla roadster vanaf 2012.

Ik denk zelf dat de Tesla roadster het nog een echte top klassieker wordt, en zeker met een recenter accupack van betere kwaliteit. (een accupack is uitwisselbaar).

Citaat:
Uw voorbeeld met die Miata is ook weer veel betekenend.
De waarde van die auto zit op zijn laagst.
Hem behouden kost niks, het waardeverlies per gereden kilometer is nul.
Daar ging het niet zozeer om de auto maar om de nummerplaat. En dat men een "zomerauto" ook een half jaar kan afmelden, iedere zomerauto ook nieuwe modellen met redelijk veel waardeverlies de eerste jaren, ik kan je zo honderden foto´s presenteren.

Ach discuteer maar tegen je eigen, je wilt me immers niet begrijpen, je leest amper mijn posts.

En uw veralgemenende "speelgoed voor rijken" is door een forummer met een Tesla Model S gewoon weerlegt. Want Bartjeuh rijdt er quasi dagelijks mee, naar zijn werk bvb als ik me niet vergis.
Ik reed ook 9/10 met mijn roadster naar het werk (soms met de fiets).
Ik moest namelijk amper 9 km rijden.

Laatst gewijzigd door Micele : 7 juli 2014 om 12:47.
Micele is offline   Met citaat antwoorden