Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta
De consument heeft recht op degelijk materiaal, en vooral aan degelijke en betaalbare reparaties als er iets misloopt.
|
De klant heeft recht op de kwaliteit waar hij voor betaalt.
Bovendien heeft hij een wettelijke garantie van 2 jaar.
Citaat:
Dat prijsverschil moet kleiner worden. Maar ook het k
waliteitsverschil.
|
Hoe ga je ze kleiner maken? De laagste prijzen optrekken? Of ga je de duurdere verplichten tegen een lagere prijs te verkopen?
Zal moeilijk zijn als je hen een importtaks gaat opleggen.
Citaat:
Een radio van dertig euro die snel stukgaat is een grotere belasting voor ons milieu, maar ook voor onze economie...
|
Ken je veel producenten van radio's in den belziek? Ah wacht, de importtaks gaat ervoor zorgen dat er hier terug producenten gaan opstaan. Zoiets?
Citaat:
Waarom zou Miele de prijzen laten stijgen als net de markt van de goedkopere modellen open ligt? Dan is het net aan dat soort bedrijven om kwaliteit aan te bieden aan een betere prijs. En dat kunnen ze best als ze willen, meneer méér zal 't daar niet mee eens zijn maar 't is toch...
|
Verplicht Miele om 5 jaar garantie te geven en ze zullen dat risico moeten doorrekenen.
Maar waarom zou Miele haar prijzen laten zakken als haar goedkopere concurrenten zouden wegvallen?
Citaat:
Het zal mij benieuwen hoeveel mensen foto's van hun kasticketjes maken en hoeveel winkels een foto zullen aanvaarden... Vaak staat er in de kleine lettertjes toch wel een regeling die er voor zorgt dat de klant uiteindelijk opdraait voor de schade...
|
Bij grotere aankopen is van een simpel kasticketje niet eens sprake. Bij een kleine aankoop van €30 (bv die radio) zullen ze niet moeilijk doen.