Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2
Vreemde vakbond trouwens, banden met PVDA zeker? Moet dan maar een andere vakbond uitkiezen waar omgangsvormen wel belangrijk zijn. Lijkt mij ook niet slim van de vakbond om namen door te geven. Of het moet een medelid zijn....Moet ook maar eens vragen naar de Arbeidscatalogus of RIE binnen je bedrijf of sector aangaande psycho-sociale arbeidsbelasting.
|
Vergadering van diverse vakbonden gezamenlijk met personeel. De vakbonden gaven geen namen door. Lui van het bedrijf aanwezig bij de vergadering noteerden de namen van degenen die hun mond open deden
Eind vorig jaar werd ik opgebeld, plus nog een paar anderen, of ik een boekje open wilde doen. Kijk wel link uit, uit info wordt voor een bedrijf snel duidelijk in welke hoek ze zoeken moeten wie daarmee gekomen is.
Weet hoe het werkt, jaren geleden vakbondswerk gedaan. Ze hebben hun mensen in de vakbonden zitten.
Leidde een keer een actie, werkonderbreking, staken mogen we niet. Deed dit samen met een ander, maar deze was een manager van een afdeling.
Het enigste wat deze deed was aanwezig zijn bij overleg met de lui van de vakbond om deze actie te leiden. Interessant detail; na het overleg volgde er nog een overleg zonder deze manager.
Vroeg waarom? De vakbond, we weten dat deze manager er voor het bedrijf zit om de zaak in de gaten te houden.
Er heel snel mee gestopt daarna toen ik dat wist.
Enig idee wat de werkgevers nu willen? O.a. de onregelmatigheidstoeslag eraf, dat is nu net waar wij het van moeten hebben. Invoering van 12 uurs diensten etc.
M'n hele leven in de gezondheidszorg gewerkt, een mooi vak. Maar zoals het nu is raad ik elke jongere af dit vak te kiezen.
De gezondheidszorg is organisatorisch een puinhoop, de directe zorg verpleegkundig en medisch zijn echter nog steeds van een hoog niveau. Zeer zeker niet slechter dan in België. Collega's in België gaven me aan dat ook daar grote problemen spelen op personeelsgebied.