Los bericht bekijken
Oud 12 juli 2014, 16:23   #260
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Helemaal niet. Het punt is gewoon dat de "cultuur van de toekomst in Europa" een affaire is van de toekomstige Europeanen, die mij noegaballe kan schelen, net zoals het mij niet kan schelen welke de cultuur is van de Zoeloes van de 19de eeuw. Dat zijn anderen, en die beleven HUN cultuur zoals ze dat zelf wensen he, wie dat ook weze.

Het enige wat niet toelaatbaar is, is dat een LEVEND INDIVIDU gedwongen wordt, tegen zijn goesting, om zijn cultuur VOOR ZICHZELF links te laten, of een andere door het strot geramd te krijgen.

Wat kan het U nu begot schelen welke cultuur "raciale bastaarden in de toekomst" waar ge verder niks mee wilt te maken hebben, aanhangen.

Wat mij WEL kan schelen, is welke vrijheden MIJ gegund zijn, en wie of wat mij wat kan komen afpakken en dwingen of niet. Ik wens MIJN cultuur te kunnen beleven zoals ik dat wens... en dat is nu wel zo ook. Dat WAS zo niet in Belziekske 60 jaar geleden of zo, maar nu is dat wel het geval. Ik zou het wenselijk vinden dat onze nazaten HUN cultuur kunnen beleven zoals ZIJ dat wensen. Dewelke dat is, kan mij geen ballen schelen. Ik hoop voor hen dat ze er plezier aan beleven, wat het enige is wat telt, he.
Helemaal akkoord. Het "door de strot duwen" noemt men "bezetting". En zoals U al schreef: vernieuwingen gebeuren altijd, door de eeuwen heen. Gewoonlijk neemt men vernieuwingen zeer snel aan als het een verbetering betekent of als men er in ieder geval beter door gaat functioneren (hoe lang duurde het voordat de i-phone ingeburged was vb.? ).

Wat men ons nu door de strot probeert te duwen is een achteruitgang, met sneltreinvaart naar de 7de eeuw. Een "cultuur" die nog nooit ergens heeft toe bijgedragen, maar zich enkel als een sprinkhanenplaag gedraagt en overal alle bestaande hoogstaande culturen leegvreet of er in elk geval op gaat parasiteren.
Dus graag nog even een vijftigtal jaar wachten en dan kan het mij ook niet meer schelen. Ik hoop dan op een kleinzoon en geen kleindochters.

Citaat:
De Romeinse beschaving heeft een Semitisch importproduct gekend, namelijk het Christendom, en die mengelmoes heeft onze Keltische beschaving helemaal overrompeld. Maar die twee producten (Romeins en Christendom) zijn helemaal, maar dan ook helemaal, niet van hier.
Dit klopt niet echt. Er is een hele grote invloed vanuit Ierland, St.Patrick, die een groot deel van de Keltische rituelen en waarden hebben behouden. pas tegen de 12de 13de eeuw werd de kerstening hier volledig doorgevoerd, door vooral de hogere klassen te bekeren, waarna het gepeupel van "de heide" (de heidenen) node moesten volgen.
Het behoud van de Keltische feesten onder een christelijk sausje was een noodzak, net omdat die "heidenen" hun grote Keltische jaarwiel toch niet lieten vallen.
Ook het gebruik om in het klooster te gaan en kinderloos te leven (vorm van geboortebeperking) kwam niet van het semitische maar wel vanuit de Keltische hoek.
Ergens rond 400 moesten de zonne-aanbidders (kelten) het wel afleggen tegen de maan-volgelingen (de semieten) : vandaar dat vb. pasen de maankalender volgt (en al de feesten afgeleid van pasen, zoals OLHemelvaart en Sinksen) maar andere feesten gewoon gebaseerd bleven op de zonnekalender en bijgevolg een vaste datum hebben.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden