Onze vrienden van Voorpost zijn zonet nog eens op bezoek gekomen in Ronse. Wellicht zullen velen een familie feestje gehad hebben want ze waren deze keer écht maar met een klein groepje. Maximum 40 m/v
Op de markt hebben ze rond het monument hun speech afgestoken (jammer voor hen dat hun megafoon nauwlijks werkte, op tien meter afstand kon je nauwlijks nog iets horen

) Uiteraard was de obligatoire rookpot met oranje rook present, verder had iedereen
een soort illegale versie van de vlaamse leeuwevlag mee en dan nog een drietal heel-vol-volledig nederlandse vlaggen.
Het grappigste is altijd de 'interne ordedienst' van voorpost : een vijftal mannen van middelbare leeftijd met bakkebaarden van hier tot ginder en die lopen erbij met een allure die niet moet onderdoen voor de bewoners van beschutte werkplaatsen die meestal seingever zijn in wielerkoersen.
Omdat het schouwspel grappig was ben ik een paar minuten blijven kijken, één van hun bakkebaarden is me zelfs vriendelijk komen vragen om de motor van mijn auto stil te leggen. Toegegeven : de akoestiek was vreselijk, vooral omdat de megafoon van de roeper van dienst nauwlijks werkte.
Grappige kerels, die voorposters. En die bakkebaarden...