Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem
Ik heb veel ervaring in de praktijk hiermee, want ik heb als zijnde in de huid van een allochtoonse reeds in verschillende Vlaamse steden gewoond inclusief Brussel.
Resultaat:
-Mechelen: ça va -> matig racisme
-Gent: ok -> matig tot geen racisme
-Brussel: goed -> praktisch geen last gehad met mijn 'kleurtje'
-Antwerpen: slecht -> veel last en zelfs mensen die mij op de tram, in de supermarkt duidelijk maken dat hun perceptie tov. van mijn allochtoons uitzicht gekleurd is door een racistische bril:
1. Zo struikelde ik eens tijdens het opstappen van de tram tijdens het spitsuur per ongeluk over de voet van een Vlaamse meid, maar omdat het zo druk was en iedereen naar een zitplaats aan het spurten was, had ik slechts inmonds vlug 'sorry' gemompeld, daarbij kwam dat ik vermoeid was en buiten adem waardoor de nodige decibels dus niet tot aan haar Vlaamse oor waren gekomen .. Hoor ik die toch wel niet bijna direct luid en arrogant op z'n Antwerps tegen mij zeggen: "Bij ons zeggen ze pardon!" ... !!!  Ze moest eens weten .. dat ik a) wel sorry had gezegd maar dat het door omstandigheden niet luidkeels zoals bij haar eruit kwam .. (lol) .. b) ik slechts allochtoons van uitzicht ben, en op papier gewoon autochtoon ben (adoptie)  Ze hoefde dus niet te zitten memmen dat ze hier pardon zeggen, insinuerende dat ik een achterlijke ongemanierde Chinese boerin zou zijn en ze zich hier in Vlaanderen allemaal zo beleefd gedragen ... pffffffft!
2. De kassiersters bij mij om de hoek die me als een potentiële dief zien - waarom moet ik anders bijna telkens de inhoud van m'n karretje tonen, maar ineens hun mond houden als het op het aanbieden van zegeltjes aankomt .. zegeltjes die tenslotte op m'n kassaticket staan en waar ik dus wettelijk recht op heb, maar die zij door me zelfs niet eens te vragen 'of ik zegeltjes wens' achterhouden .. Ze boffen dat ik die zegels toch niet wil en het dus maar zo laat
3. Die ene verkoper bij de Hema op de Meir (ja men mag het weten) die mij geen plastiek zak aanbood - ik had nochtans een best wel volumineuze aankoop gedaan, en hij zag goed dat ik geen draagtas bij me had .. terwijl ie aan de dame voor mij wél ostentatief had gevraagd of ze een zakje wou .. Ze was natuurlijk Vlaams, dat zal wel de reden geweest zijn ... pffffffft!
4. Wildvreemden (meestal pubers met hier en daar een enkele domme grown up lol) die luidkeels "Chinees! Chinees!" tegen mij roepen .. of "Ni hao - Konnichiwa" zeggen ...
5. Werkgevers die mij resoluut laten sudderen. Was ik een Vlaamse van hier, ik had wel werk (jawel) en ik heb het niet over kuismadam
enz. enz.
Met andere woorden, het is niet normaal dat men als 'allochtoon' zo wordt beschimpt, bespot en zelfs verdacht .. Ik wil me zelfs niet inbeelden wat het zou zijn moest ik een sjaal op mijn kop hebben.
En dan heb ik het zelfs niet over latent en meer subtielere uitingen van racisme gehad.
|
nou nou nou bembem,
ben jij chinees achtig? tot welk ras hoor je? Ik ben goudbruine koelie/hindoe aap met afgehakte staart, mooi he, wil je bij mij komen dineren in delft en kennis maken met de rassenhaat hier in delft?
kijk dit is wat ik en wieroe nastreven als hindoe fundamentalisten, lekker illegaal he:
WEBpublication BOOK WART0270 / EPAGE 1 of 43
Analyse legaliseren rassendiscriminatie
(met onderzoek etnische registratie)
Inhoudsopgave
Offeraar Dewanand
Offercode WART0270
Offerdatum 5 mei 2012
Go to next Epage
Go to Inhoudsopgave: Analyse legaliseren rassendiscriminatie
. Dit boek is geschreven door de Nederlandse Hindoeschrijver en onderzoeker, genaamd Dewanand, als een volmaakt offer van zuivere kennis aan Altecrea.
De omvang van dit online Boek bestaat uit:
Aantal digitale A4 pagina's: 102
Aantal woorden: 40.350
Aantal online Epages: 43
http://www.dewanand.com/discriminatie01.htm
noot
die hele massa immigratie van niet blanken en uitheemse rassen in hele EU en belgie en ned is nu een echte parasitaire infectie geworden, en dit is de biologische analyse van Wieroe die nu al het noeste denkwerk voor mij doet in zijn luie, warme mandje in katten yoga standjes. Ja, hierom moet men die hele EU eens flink ontwormen, die buitenlandse spoelwormen zijn vet en dik geworden dus er zijn flink wat anale, drion zetpillen nodig toch?? Als je eentje lust als uitheems wormpje dan kan je alvast een nummer trekken en plaatsnemen achter het raam met rode lichtjes, doe wel een mini bikini aan want de oven is al lekker warm gestookt voor je.
Tot ziens he in de hi tech gaskamers, Wieroe en ik zitten er al in en wij moeten ons gas nu zelf betalen.
dewa en wieroe
hindoe fundamentalisten
planet of the intelligent hindu chimps