Los bericht bekijken
Oud 13 juli 2014, 21:50   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Amai ik was gisteren gaan shoppen (het zijn soldes hehe) maar ik heb helemaal niet de indruk dat het crisis is als ik zo zie hoe de winkels bestormd worden en mensen met vólle zákken buitengaan en maar met hun bankkaarten en portefeuilles staan te wapperen alsof het niets is .. en dan gaan ze ook allemaal gezellig iets nuttigen.. zoals bvb. een ijsje eten met het hele gezin -> wachtrijen van hier tot in Tokyo .. hum, ik vraag mij af: waar zitten al die werklozen en ocmw'ers? Zo te zien was ik de enigste daar ongeveer gisteren

Kortom, ik heb hoegenaamd niet de indruk dat het crisis is ...
Het ene sluit natuurlijk het andere niet uit.

Vanavond ook op het nieuws: het zijn gouden tijden voor de luchthaven van Zaventem. Enorm veel mensen vertrekken op vakantie met het vliegtuig.

Er zijn dus heeel veel mensen die, bijvoorbeeld, met een leuk maandinkomen, een paar honderd euro moeten missen, maar dit eigenlijk amper voelen.
Tegelijk zijn er wel een heel pak mensen die net hun job verloren hebben, of wiens bedrijf het toch niet zo goed doet.
Tegelijk zijn en blijven er mensen die het systeem blijven een voetje lichten: liever lui dan moe. Zij maken dat de vorige categorie - alsmede leefloners, gehandicapten ... - niet beter kunnen geholpen worden.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden