Los bericht bekijken
Oud 14 juli 2014, 11:21   #221
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Met een leeggemaakt model en aan een slakkegang.
De Tesla haalde een gemiddelde van ....29 km/u
Leugens of slecht lezen helpen jouw kronkelen ook niet vooruit

Je leest dus niet goed, dat was de recordrit in de USA van 681 km:
Citaat:
The current distance record with a Tesla Model S in the U.S. is 425.8 miles (681.28 km). However, during this drive, the average speed of the Tesla was 18 mph (29 km/h).
aan 45 kmh gemiddelde was dat 622 km reikwijdte (wat als redelijk goed is voor naar analogie Vlaamse-Limburgse wegen, ik spreek van ervaring want ik reed naar het werk aan die gemiddelde snelheid, soms zelfs maar aan 40 kmh gemiddeld, namelijk 20 km gewone weg in een halfuur van 7h25-7h55.)
Citaat:
The maximum distance we can achieve according to our calculations is 622 km with an average speed of 45 km/h.
Gelezen ?

De Nederlanders haalden in NL zelfs 625,5 km, ´s nachts vertrokken (dus extra stroom verlichting), met twee personen (met camerauitrusting) en méér dan enkele stops enz... dus allesbehalve ideaal. Natuurlijk namen ze enkele gewone maatregelen die iedereen kan nemen om verder te komen. Gewicht op een > 2,1 ton auto zal wel minder een rol spelen, bij uitbollen-bergaf heeft men immers regeneratie-bijladen van de accu (heeft een normale auto niet)

Ze reden ook zodanig dat ze het verkeer niet hinderden of in de regel ~ 65 kmh# op gewone wegen. Dus voor de Vlaamse 70 kmh max nog realistisch snel genoeg. 65 kmh is 70-teller voor de Jan Modaal-dieselbak.

Citaat:
The strains of driving were really showing and we decided to make more regular stops to change drivers and to get a bit of fresh air. After our coffee break it seemed the rest of the Netherlands was also awake and the traffic on the roads was getting much heavier. We had to increase our driving speed to 65 km/h# to not disturb the other drivers on the road too much and keep it safe.

... The small roads in Flevoland gave us the chance to drive at a lower speed to extend the range above the 600 km limit again. After some rounds in Flevoland, we arrived at the Athlon headquarters with only 12 km left according to the onboard computer. We started driving circles around the Athlon headquarters, so that when the battery died we would not have to push the car too far to the nearest charging point. The onboard computer showed that our predicted range was 4 km, this meant we were nearing the end of our journey and we still hadn’t passed the 600 km mark. Everybody was getting more excited and worried, would we pass 600 km? Frank was driving the car and Kevin, who was there with him, was keeping us up to date. Everybody outside was very excited when we received word that we had passed the 600 km mark. Now everybody was asking the question, when will the car stop? Frank and Kevin kept on driving and driving and driving. It seemed that our Tesla didn’t want to stop, only after driving -23 km on the range predictor did it finally come crawling to its end. Our Tesla had driven 625.5 km on one single charge.
Nu wel gelezen ? De NL zitten dus ongeveer ook op die 45 kmh gemiddelde als ze hun stops wat beperkt hadden, hiermee bevestigen ze de US cijfers of de grafiek in de link. Meer moet je er niet achter zoeken, kronkelen dus overbodig.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 juli 2014 om 11:28.
Micele is offline   Met citaat antwoorden